Header

Anwar 'cakap tidak serupa bikin', guna jentera kerajaan juga


KUALA LUMPUR, 4 Okt ― PAS menyelar Datuk Seri Anwar Ibrahim “cakap tidak serupa bikin” apabila turut terlibat menggunakan acara dan kemudahan jentera kerajaan di Port Dickson.

“Cakap tidak serupa bikin. Tidak hairan sekiranya calon ini menang, reformasi institusi yang sering dilaungkan akan dibakulsampahkan begitu sahaja,” kata ketua penerangan PAS.

Nasrudin Hassan membidas ketua umum PKR yang hadir acara penganugerahan pingat kepada pesara tentera yang disempurnakan oleh Menteri Pertahanan Mohamad Sabu semalam.

Selain hadir di majlis tersebut yang diadakan di Muzium Tentera, katanya lagi, Anwar juga menaiki kenderaan rasmi menteri itu dengan nombor pendaftaran WC 1960 E.

“[Anwar] lupa dengan kenyataan beliau sendiri dalam sidang media bertarikh 21 September 2018 sebagai mana yang telah disiarkan oleh Astro Awani,” kata Nasrudin dalam kenyataannya.

Sebelum hari penamaan calon Sabtu lalu, Anwar dilaporkan berkata beliau mahu pilihan raya kecil itu “bebas daripada penggunaan aset dan jentera kerajaan”.

“Pihak yang berkempen dan hadir untuk memberi sokongan kepada saya, perlu hadir sebagai pemimpin parti dan bukannya wakil kerajaan,” kata calon Pakatan Harapan (PH) lagi.

Anwar berdepan calon PAS Lt Kol (B) Mohd Nazari Mokhtar dan lima calon Bebas termasuk bekas menteri besar Tan Sri Isa Samad dan bekas pembantunya Saiful Bukhari Azlan.

Dalam kenyataan sama, Nasrudin juga mempertikai pengumuman Mohamad untuk menyediakan peruntukan RM500,000 bagi membaiki kuarters tentera di Port Dickson.

“Jadi, apakah semua ini? Sandiwara politik? Tidakkah ini secara jelas membohongi dan mengkhianati apa yang telah diucapkan oleh beliau [Anwar] sendiri?

“Saya tidak fikir bahawa ini adalah calon yang sesuai diangkat sebagai perdana menteri,” katanya.



NADIREFORMASI
http://nadireformasi.blogspot.com/

No comments

Theme images by billnoll. Powered by Blogger.