Header

Exco Perak mahu lapor bekas pembantu, guru, tuduh rasuah kepada PKR, kementerian


PETALING JAYA: Abdul Yunus Jamhari yang dituduh bekas pembantu khasnya menerima komisyen daripada 2 syarikat akan membuat laporan kepada lembaga disiplin PKR berkaitan penglibatan beberapa ahli parti memfitnahnya.

Exco Perak itu berkata, beliau juga akan membuat laporan kepada Kementerian Pendidikan Malaysia (KPM) mengenai penglibatan seorang guru yang dikatakan bersubahat melakukan fitnah dengan tujuan menjatuhkannya dan menggugat kestabilan kerajaan.

“Saya sekali lagi menafikan dengan keras segala tuduhan dan fitnah jahat yang dilempar terhadap saya seperti laporan polis yang tular sejak semalam.

“Saya wakil rakyat 3 penggal, gaji dan elaun sebagai Adun serta exco sudah cukup. Tahun 2009 saya tolak rasuah puluhan juta untuk melompat parti.

“Pelik jika saya ingin mengambil rasuah beberapa ratus ribu seperti dituduh,” katanya dalam satu kenyataan, selepas membuat laporan polis, hari ini.

Terdahulu, bekas pegawai khas kepada Abdul Yunus, Beh Yong Kean membuat laporan polis mendakwa beliau cuba meminta “komisyen” daripada 2 syarikat.

Beh mendakwa, Abdul Yunus bertindak membocorkan minit mesyuarat kerajaan negeri kepadanya supaya dia dapat memulakan proses rundingan dengan 2 syarikat itu.

Abdul Yunus berkata, beliau dan pegawai di pusat khidmat masyarakatnya sentiasa bermesyuarat pada setiap minggu atau bulan. Bahkan pelbagai dokumen serta surat kerajaan dibincangkan bagi menyelesaikan aduan dan masalah rakyat.

Adun Kuala Kurau itu turut mengulangi penegasannya bahawa bekas pembantu khasnya itu adalah pemilik kilang haram di Tanjung Piandang, yang pada ketika ini dalam proses tindakan penguatkuasaan oleh beberapa agensi.

“Saya yakin, beliau mempunyai motif dendam ke atas saya memandangkan saya tidak menyokong kelulusan beberapa permohonan tanah diminta oleh beliau sejak tahun lalu,” katanya.


DETIKDAILY
http://www.detikdaily.net/
https://www.facebook.com/detikdaily
https://t.me/detikdaily

3 comments:

  1. Adakah anda dalam krisis kewangan, mencari wang untuk memulakan perniagaan anda sendiri atau membayar bil anda?
    Saya mendapat saya dari Mike Fisher. Kad ATM kosong saya boleh mengeluarkan $ 2,000 setiap hari. Saya mendapatnya dari minggu lalu dan sekarang saya mempunyai $ 14,000 percuma. ATM kosong mengeluarkan wang dari setiap mesin ATM dan tidak ada nama keluarga, ia tidak dapat dikesan dan sekarang saya mempunyai wang untuk bekerja dan wang yang cukup untuk saya dan keluarga saya untuk hidup.

    PERCAYA KAD KREDIT KESELAMATAN DI HARGA PRIBADI
    * Mereka menjual kad ini kepada semua pelanggan dan pembeli yang berminat di seluruh dunia, kad ini mempunyai had pengeluaran harian sebanyak $ 2000 hingga $ 5000 dan sehingga $ 50,000 di kedai dan POS tanpa had. *

    * e-mel: blankatm156@gmail.com
    * Anda juga boleh menghubungi atau membantu Hubungi kami hari ini untuk lebih banyak pencerahan
    +1 (301) 329-5298

    ReplyDelete
  2. Halo,

    Adakah anda ingin Refinance perniagaan anda? Adakah anda memerlukan pinjaman tulen Online untuk mengamankan Bil anda? Memulakan perniagaan baru? Adakah anda memerlukan pinjaman peribadi? atau Pinjaman Perniagaan, Memohon pinjaman yang cepat dan mudah untuk memulakan pembiayaan baru projek anda pada kadar faedah paling murah sebanyak 4%. Hubungi kami melalui e-mel: Howardfinancialaid@yahoo.com

    PERKHIDMATAN KAMI

    * Pinjaman Rumah
    * Pinjaman Auto
    * Pinjaman Gadai Janji
    * Pinjaman Perniagaan
    * Kenderaan Kewangan
    * Pinjaman Peribadi

    Adakah anda memerlukan modal yang besar untuk memulakan cadangan atau pengembangan perniagaan anda? Adakah bank atau broker enggan Permohonan Pinjaman kerana Skor Kredit Rendah atau Kekurangan Jaminan Cagaran? Jangan teragak-agak untuk menghubungi kami untuk kemungkinan kerjasama perniagaan. Kami menawarkan perkhidmatan pinjaman terjamin bagi jumlah warganegara dan bukan warganegara.

    Hubungi kami hari ini melalui e-mel: Howardfinancialaid@yahoo.com

    ReplyDelete
  3. TESTIFIER: Nabilah Ashraff
    LOCATION: Semarang in Indonesia
    email: nabilahashraff@gmail.com
    LOAN GRANT: Rp500,000,000
    BANK RAKYAT INDONESIA

    LOAN COMPANY: RIKA ANDERSON LOAN COMPANY
    ADDRESS: United State of America
    COMPANY EMAIL: rikaandersonloancompany@gmail.com
    COMPANY CONTACT/WHATSAPP: +19147057484

    Peace is always with you! My name is ny. Nabilah Ashraff from Karel Sasuit Tubun in Semarang in Indonesia, I want to use this media to tell everyone to be careful to get a loan here, so many creditors here are fraudsters and they are here to cheat you with your money.

    I borrowed about 100 million from a woman in Malaysia and I lost about 6 million without a loan, they repeatedly asked for payment, I paid almost 6 million, so I didn't get a loan, God is noble, I met an online friend harum ahmadzulkifli harumahmadzulkifli@gmail.com and endang nisrina endangnisrina@gmail.com who testified about how she applied for a loan, and he got a loan without pressure, so he introduced me to Mother. RIKA ANDERSON LOAN COMPANY, and I applied for 500 million, I think this is a joke and cheating, but I get a loan in my BRI account in less than 4 hours only 2% without collateral.

    I am very happy that I survived poverty. So I advise everyone here who needs a loan to contact you. Thank you again for reading my testimony, may God bless us all and give we all longevity and prosperity.

    ReplyDelete

Theme images by billnoll. Powered by Blogger.