Header

Nazri mahu tumpu usaha dapatkan sokongan untuk Anwar


Selepas dimaklumkan beliau bukan setiausaha agung BN, Nazri Abdul Aziz mahu menumpukan usaha mendapatkan sokongan dalam kalangan ahli parlimen Umno untuk Anwar Ibrahim apabila presiden PKR itu menjadi perdana menteri.

Selain itu, tambah Nazri, beliau juga akan berusaha menguatkan kerjasama Umno dan PAS bagi kepentingan orang Melayu.

"Saya mahu pastikan Anwar akan mendapatkan sokongan ketika beliau menjadi perdana menteri. Saya mahu tumpukan mendapatkan sebanyak mungkin ahli parlimen Umno untuk menyokong Anwar sebagai perdana menteri," katanya kepada Malaysiakini.

Nazri berkata demikian selepas Timbalan Presiden Umno Mohamad Hasan mengumumkan bahawa jawatan setiausaha agung BN kekal disandang oleh Tengku Adnan Tengku Mansor.

Jelas Nazri, beliau berjumpa Anwar tahun lalu dan berjanji kepadanya untuk mendapatkan sokongan pemimpin Umno sebagai balasan agar partinya tidak dibubarkan.

Oktober lalu, Nazri menyatakan sokongannya kepada Anwar dan menawarkan untuk berkempen bagi pemimpin PKR itu pada PRK Port Dickson.

Nazri dilantik sebagai setiausaha agung BN tahun lalu ketika gabungan itu dipengerusikan oleh Ahmad Zahid Hamidi.

Selepas ahli majlis tertinggi BN bermesyuarat pagi ini, Mohamad berkata pelantikan itu tidak pernah dimuktamadkan dan jawatan berkenaan kekal disandang Tengku Adnan.

Diminta mengulas aspek teknikal jawatan berkenaan, Nazri berkata Ahmad Zahid merupakan orang yang paling sesuai menjawab soalan berkenaan.

Nazri turut menambah bahawa beliau "selesa" tidak menjadi setiausaha agung kerana membolehkannya bersuara tanpa perlu "menoleh ke belakang".



DETIKDAILY
http://www.detikdaily.net/

No comments

Theme images by billnoll. Powered by Blogger.