Header

Nazri tak akan hadir mesyuarat BN Jumaat ini


Setiausaha Agung BN Nazri Aziz memutuskan untuk tidak hadir ke Mesyuarat gabungan itu Jumaat ini kerana tidak mahu mengganggu perjalanan mesyuarat itu.

Nazri mengeluarkan kenyataan itu selepas MCA dan MIC mengugut untuk tidak menghadiri mesyuarat itu sekiranya anggota Parlimen Padang Rengas berada sama dalam perbincangan tersebut.

“Kalau saya jadi halangan mereka (MCA dan MIC) adakan mesyuarat Jumaat ini, saya tak hadir supaya mesyuarat ini diteruskan,” katanya kepada pemberita dalam sidang media di Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC), Kuala Lumpur hari ini.

Pada 4 Mac lalu, Presiden MCA, Wee Ka Siong dan Presiden MIC, SA Vigneswaran berkata mereka tidak akan hadir ke mesyuarat Jumaat ini jika disertai Nazri.

Selain itu, mereka berdua berkata mesyuarat itu akan mempertikaikan pelantikan Nazri ke jawatan tersebut atas alasan tidak mengikut perlembagaan BN.

Wee dan Vigneswaran menjelaskan Pengerusi BN, Ahmad Zahid Hamidi mengumumkan pelantikan Nazri tanpa berbincang atau disetujui oleh dewan tertinggi BN, oleh itu tidak mengikut fasal 8.3(D) perlembagaan gabungan itu.

Mengulas perkara itu, Nazri berkata beliau tidak akan meletakkan jawatan kerana jawatan tersebut dilantik oleh BN.

Sebaliknya Nazri berkata jika BN sebulat suara memutuskan untuk melucutkan jawatannya sahaja baru beliau akan berundur.



DETIKDAILY
http://www.detikdaily.net/

No comments

Theme images by billnoll. Powered by Blogger.